Kriebels, Veiligheid, Team - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van brievenuitburkina - WaarBenJij.nu Kriebels, Veiligheid, Team - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van brievenuitburkina - WaarBenJij.nu

Kriebels, Veiligheid, Team

Blijf op de hoogte en volg

02 Oktober 2013 | Nederland, Tilburg


“Daar stond ik dan, mooie zonnestralen in m’n gezicht en met m’n ogen gefocust op het groene gras buiten, ineens werd deze rust verstoord door vage geluiden in de verte. De geluiden kwamen dichterbij en nog dichterbij totdat het zo dichtbij was dat het niet anders kon dan dat het recht achter me stond, ik voelde zijn warme adem en hoorde zijn hijgen, mn hele lichaam stond onder spanning, m’n nekharen recht overeind, van mn net nog zo ontspannen handen was niks meer te merken, het waren vuisten geworden. De jongen die net nog achter me stond, staat inmiddels vanaf de zijkant te observeren. Ik voel de ogen prikken in mijn wang. het is intimiderend, eng bijna. En toen opeens stond hij voor me, de ogen kijken recht door mij heen, ik kijk hem aan, te lang. Snel kijk ik weg, volgens mij had ik iets fout gedaan, wat gaat hij nu doen? Ik was bang, heel bang, maar waarom? Dit was slechts een oefening, ik had deze jongen een half uur geleden nog een hand geschud.”

Afgelopen weekend hebben we met de groep ons laatste voorbereidingsweekend gehad. We hebben onder andere een veiligheidstraining gehad, we hebben elkaar beter leren kennen, de opdrachten voor na de reis duidelijker gekregen én ons paspoort en vaccinatieboekje ingeleverd voor het aanvragen van het visum.
In de weken hiervoor zijn de vaccinaties gezet, de paspoorten aangevraagd en hebben we voor het eerst een kennismaking gehad met de groep. We zijn een hecht team geworden. Het team van acht jongeren en twee begeleiders zijn zo verschillend, de groep bestaat uit:
- Lars ; de nuchterheid hemzelve, een vondst binnen de groep met al deze dames.
- Irma ; Blond, enthousiast en zeer gedreven om het grote avontuur aan te gaan.
- Esther ; helemaal klaar voor nóg zo’n reis, jong maar zo ervaren.
- Marlous ; heeft duidelijke bedoelingen om anderen te helpen.
- Pauline ; lief, rustig en heeft veel in haar mars.
- Rebecca ; energiek en lekker gek.
- Matthijs ; samen met lars vormen zijn het mannenteam, ready to rescue.
- Hanneke ; de Mama van de groep zal zorgen dat alles goed verloopt.
De kriebels hebben bijna hun max bereikt. Wachten kunnen we bijna niet meer, maar het zal wel moeten! Nog 14 nachtjes slapen en dan gaan we ons grote avontuur tegemoet.

A bientôt,

Anne en Loes

  • 02 Oktober 2013 - 20:42

    Marieke Koren:

    Lieve meiden,

    Superspannend allemaal, ook voor ons! Maar jullie zijn goed voorbereid en heel enthousiast. Nog succes met de laatste voorbereidingen! XX

  • 08 Oktober 2013 - 14:44

    Ellen Klapwijk:

    Spannend hoor. Ik wens jullie heel veel succes en een behouden terugkeer tzt natuurlijk.
    Groetjes van fam Klapwijk

  • 13 Oktober 2013 - 20:24

    Corrine Van Der Horst:

    Hoi Anne en Loes,

    Een heel goede reis gewenst, pas goed op elkaar en geniet vooral van alle bijzondere momenten!

    Groetjes, Joost en Corine

  • 15 Oktober 2013 - 12:37

    Hanny:

    Bijna, nog 2 nachtjes.... Spannend

  • 17 Oktober 2013 - 11:54

    Miake Simon (Fontys):

    Veel succes dames!! Geniet, leer en ben bewust van alles wat je ziet!

    Goede reis!

    Groet Maike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 18 Sept. 2013
Verslag gelezen: 692
Totaal aantal bezoekers 10352

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2013 - 27 Oktober 2013

Ambassadeursreis naar Burkina Faso

Landen bezocht: